Tips Reload 5 :
Menjadi Stesen Yang Sedia Memberi Perkhidmatan Sepanjang Masa
Orang membeli bukan kerana apa yang kita jual. Orang boleh beli di mana mana saja barang yang sama seperti kita jual. Jadi, kenapa orang perlu membeli daripada kita dan siapa perlu membeli daripada kita?
Orang membeli daripada kita kerana kemudahan untuk mereka yang mengenali kita dan berada di sekeliling kita. Bukan semua orang perlukan kemudahan kita jika mereka susah nak dapatkan kemudahan itu.
Susah kerana mereka jauh, susah juga sebab mereka tak mahu menyusahkan diri walaupun kita cuba memberi kemudahan yang cukup kepada mereka.
Fokus kepada orang terdekat saja kerana adalah lebih mudah melakukan traksaksi pembayaran tunai. Di mana mereka yang menjadi pelanggan setia boleh memohon agar transaksi dapat dilakukan walaupun di mana saja mereka berada.
Sama ada mereka di rumah, di tempat kerja, outstation, sedang makan atau bersantai bersama keluarga, apabila kehabisan kredit dan tempoh boleh whatsapp terus kepada kita tanpa perlu risau terputus hubungan.
Bayaran akan dilakukan bila berjumpa dengan kita atau kita berjumpa dengan mereka selepas kembali daripada kerja outstation. Permudahkan urusan orang lain maka mereka pun selesa mahu berurusan dengan kita.
Kemudahan ini bukan semua orang boleh menikmatinya. Hanya golongan tertentu saja iaitu mereka yang berdisiplin dalam membayar hutang. Cari sebanyak mungkin orang sebegini di sekeliling kita dan jadikan mereka pelanggan setia yang tetap. Misalnya rakan sekerja kita, pekerja pekerja lain yang berada dalam organisasi tempat kita bekerja misalnya di kilang, di dalam sebuah bangunan syarikat yang besar. Kita perlu tahu tips bagaimana untuk mengelak hutang atau dihutang. Mereka akan faham walaupun ada kalangan mereka itu memang tidak suka berhutang. Berterus terang itu lebih baik.
Kita ibarat sebuah stesen minyak, keperluan topup sentiasa ada sepanjang masa. Tapi bukan semua orang kita fokus. Fokus kepada golongan yang boleh dipercayai dan yakin dengan perkhidmatan kita. Tidak perlu sasar semua kumpulan, cukup sasarkan dalam satu kelompok yang selalu kita jumpa atau berurusan setiap hari. Seperti dalam sebuah organisasi. Mungkin dalam organisasi itu ada 100 orang pekerja, mungkin 10% daripada mereka atau 10 orang boleh menjadi pelanggan setia. Kemudian, mungkin juga kita boleh sasarkan kumpulan dari kalangan penduduk kawasan kejiranan di mana tempat kita tinggal.
Ingat... kita perlu jadikan diri kita seperti sebuah stesen dan pastikan orang tahu bahawa kita adalah stesen yang ada menjual topup atau bayaran bil. Maka, orang di sekeliling kita tak akan pergi jauh untuk mendapatkan perkhidmatan yang sama seperti yang ada di mana-mana saja. Ini akan menjimatkan kos pengangkutan mereka, jimat masa serta tenaga mereka.
Menjadi Stesen Yang Sedia Memberi Perkhidmatan Sepanjang Masa
Orang membeli bukan kerana apa yang kita jual. Orang boleh beli di mana mana saja barang yang sama seperti kita jual. Jadi, kenapa orang perlu membeli daripada kita dan siapa perlu membeli daripada kita?
Orang membeli daripada kita kerana kemudahan untuk mereka yang mengenali kita dan berada di sekeliling kita. Bukan semua orang perlukan kemudahan kita jika mereka susah nak dapatkan kemudahan itu.
Susah kerana mereka jauh, susah juga sebab mereka tak mahu menyusahkan diri walaupun kita cuba memberi kemudahan yang cukup kepada mereka.
Fokus kepada orang terdekat saja kerana adalah lebih mudah melakukan traksaksi pembayaran tunai. Di mana mereka yang menjadi pelanggan setia boleh memohon agar transaksi dapat dilakukan walaupun di mana saja mereka berada.
Sama ada mereka di rumah, di tempat kerja, outstation, sedang makan atau bersantai bersama keluarga, apabila kehabisan kredit dan tempoh boleh whatsapp terus kepada kita tanpa perlu risau terputus hubungan.
Bayaran akan dilakukan bila berjumpa dengan kita atau kita berjumpa dengan mereka selepas kembali daripada kerja outstation. Permudahkan urusan orang lain maka mereka pun selesa mahu berurusan dengan kita.
Mulakan bisnes tepi yang mudah. Kunjungi kedai online kami di sini
Kita ibarat sebuah stesen minyak, keperluan topup sentiasa ada sepanjang masa. Tapi bukan semua orang kita fokus. Fokus kepada golongan yang boleh dipercayai dan yakin dengan perkhidmatan kita. Tidak perlu sasar semua kumpulan, cukup sasarkan dalam satu kelompok yang selalu kita jumpa atau berurusan setiap hari. Seperti dalam sebuah organisasi. Mungkin dalam organisasi itu ada 100 orang pekerja, mungkin 10% daripada mereka atau 10 orang boleh menjadi pelanggan setia. Kemudian, mungkin juga kita boleh sasarkan kumpulan dari kalangan penduduk kawasan kejiranan di mana tempat kita tinggal.
Ingat... kita perlu jadikan diri kita seperti sebuah stesen dan pastikan orang tahu bahawa kita adalah stesen yang ada menjual topup atau bayaran bil. Maka, orang di sekeliling kita tak akan pergi jauh untuk mendapatkan perkhidmatan yang sama seperti yang ada di mana-mana saja. Ini akan menjimatkan kos pengangkutan mereka, jimat masa serta tenaga mereka.
Mahu tahu lanjut lagi?? Tak payah PM. Mula terokai maklumat bisnes topup
DI SINI
No comments:
Post a Comment